.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۱۴ هزار موقوفه در مازندران ثبت شده است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از وجود بیش از ۲۸ هزار نیت موقوفات در استان خبر داد و شمار موقوفات استان را حدود ۱۴ هزار فقره اعلام کرد.

به گزارش شمال نیوز، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وجود دو نوع موقوفه انتفاعی و منفعتی بیان داشت: وجود موقوفات در ارتقای وضعیت جامعه در عرصه های مختلف نقش آفرین است.

وی با اشاره به اینکه در استان مازندران در مجموع ۲۸ هزار و ۷۴۱ موقوفه انتفاعی و منفعتی وجود دارد، ادامه داد: منظور از موقوفه انتفاعی موقوفاتی همچون مساجد و حسینه ها هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از وجود ۱۰ هزار و ۵ فقره نیت با موضوعات مذهبی در مازندران خبر داد و افزود: دو هزار و ۱۲۵ نیت با موضوعات خیریه، ۵ هزارو ۴۳۳ نیت با موضوع اجتماعی، ۱۳۲ نیت با موضوع عتبات عالیات ، ۲۹۸ نیت با موضوع مدارس علوم دینی و ۱۰ هزار و ۲۲۲ نیت در حوزه مساجد و ۴۷۹ تنیت با موضوع امامزادگان و بقاع متبرکه در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت است.

حجت الاسلام حیدری بیان کرد: در سایه حمایت خیران و واقفان می توان کارهای پسندیده ای در جهت تقویت فرهنگ و اخلاق جامعه و با رفع نیازهای لازم برای انجام فعالیت های فرهنگی کارهای مؤثری انجام داد.

وی ادامه داد: استان مازندران داری ۱۳ هزار و ۹۸۴ موقوفه بوده که هر موقوفه می تواند یک یا چند نیت با موضوعات مختلف داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه فعالیتهای قرآنی، حوزه های علمیه و فعالیتهای فرهنگی نیازمند حمایت واقفان است، عنوان داشت: امید است با کمک مبلغان بتوان مشکلات این عرصه ها را برطرف ساخت.

حجت الاسلام حیدری با تأکید بر ضرورت نیاز به افزایش موقوفات منفعتی و هدایت نیت واقفان به سمت این موقوفه ها اظهار داشت: این موقوفه ها درآمدزا بوده و با استفاده از درآمد موقوفات می توان در جهت برطرف شدن مشکلات اجتماعی و فرهنگی اقدام کرد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.